Sabtu, November 14, 2009

Di Antara Racun Dan Pistol

Jam 3.50 petang semalam, polis Pulau Pinang menembak mati lelaki India berusia 37 tahun dipercayai ketua kumpulan Deva dalam perjalanan melakukan penculikan di Ghat Lebuh Noordin, Georgetown.

Dia memiliki pistol terbunuh selepas berlaku adengan tembak-menembak.

***

Manakala di Selangor, kakak seorang daripada penjenayah ditembak mati di Jalan Kapar, Klang, 8 November lalu, R. Sheeta, 32 tahun, dilaporkan nekad meminum racun bersama 4 anak perempuannya berusia di antara 3 dan 8 tahun.

Mereka dirawat di Hospital Tengku Ampuan Rahimah, HTAR, Klang. Tiga daripada 'mangsa' termasuk Sheeta dimasukkan ke Wad Kritikal dan Unit Rawatan Rapi HTAR.

Mengikut perundangan, jika hidup, Sheeta akan disiasat mengikut Seksyen 309 Kanun Keseksaan, cuba membunuh diri.

Tidakkah dia juga harus dikenakan tindakan undang-undang kerana cuba membunuh anak sendiri?

Ada manusia cuba mencabut nyawa sendiri dan nyawa anak kecil wajib dilindungi. Jelas tidak jauh bezanya di antara pistol dan racun, keduanya boleh membunuh, cuma kaedah tidak sama.

Gambar Kosmo!

8 ulasan:

  1. Sheeta tentunya terasa amah aib punyai suami seorang penjenayah, tindakan membunuh diri apatah bersama anak-anak amat kejam & trajis. Agar mereka dapat diselamatkan.

    Racun juga banyak jenisnya. Selain sengaja meminumnya ada juga sengaja suka-suka nak jadi lelaki sasa di padang t****k. Biasanya taruh itu dalam kopi.

    Ada juga racun yang tersembunyi jika zaman dulu mungkin bunyinya sedap Racun Arjuna. Sekarang kita sebut Panah Asmara. Siang malam asyik berlagu rindu Asmaradana. Panah boleh berubah menjadi Pistol. Waduh!. Itu yang sampai sanggup menggadai maruah mengikut kekasih sampai ke Lambok.

    BalasPadam
  2. wanita tersebut wajar dikenakan hukuman bunuh! Kerana cubaan bunuh diri dan cubaan bunuh anak2 sekali. Kaum india suka mengambil jln mudah spt ini sbg jln penyelesaian. tak tahulah apa kepercayaan mereka. Sekarang org Islam pun ramai yang tiru.

    BalasPadam
  3. Idan, ditembak mati dek polis BUKAN suami Sheeta, adiknya.

    Rosnanie, setakat ini cubaan membunuh diri tidak memperuntukkan hukuman mati.

    BalasPadam
  4. Apa yang saya selalu baca atau dengar la, sesetengah orang yang menanggung aib akibat perbuatan orang lain kebiasaan akan mengambil jalan pintas samaada menamatkan nyawa orang mengaibkannya atau nyawa sendiri demi membersihkan aib yang dihadapi...

    BalasPadam
  5. Dunia..macam2 dah jadi..nauzubillah benda2 yang x baik terjadi.

    BalasPadam
  6. en maz, untuk cubaan bunuh diri tak boleh kena hukuman mati pun ok gak, sumbat je dlm penjara, biar dia insaf betapa nyawa tu berharga...


    ps
    jgn dia kasi racun suma dlam itu lokap sudah

    anak2 dia stakat ni dh lepas tahap kritikal lum... kesian anak2 tak berdosa

    BalasPadam
  7. Beza antara racun dan pistol adalah.... Racun membunuh secara senyap.. sssssss mati terus. Pistol pula, dammmm.. kena dan terus tersungkur.. huhu..

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.