Isnin, November 09, 2009

Usah Ulangi Lagi

Terima kasih kepada pembaca blog ini, Nina, kerana mengemukakan kes dipaparkan di Youtube berhubung perbuatan 6 pelajar dan 1 juru rakam gambar.

Saya faham mereka hanya pelajar sekolah. Barangkali langsung tidak memahami perlakuan mereka mampu mencetuskan masalah besar berikutan pemikiran kurang matang.

Apapun saya menuntut pihak sekolah, lokasi visual dirakamkan agar menasihati pelajar jangan mempermainkan ibadat solat, tiang agama Islam, klik link.

Usah ulangi lagi dan tolong padamkan paparan di Youtube terbabit, itu sahaja.

13 ulasan:

  1. kewl lah dorg.

    xsangka ad lg that typo community with that typo mindfreak.

    BalasPadam
  2. terkejut bsr bila tgk, perasaan yg bercampur². Bila di fikir balik, mmg la betul BUDAK², tp itu bukannya lesen SAH utk mempersendakan ISLAM. satu tindakan tegas & berat wajar di ambil sbg pengajaran kpd yg lain.

    BalasPadam
  3. kalau jumpe bebudak tu kasi 'pelempang' jek sorang2.. :(

    buat lawak mengong lagik..KESIAN tak layak masuk raja lawak masuk jer lawak youtube.

    bengong!

    BalasPadam
  4. Sorry tapi saya tak dapat tengok clip tu. Apa dorang buat? Siapa mereka?

    BalasPadam
  5. memang bengang dengan perilaku diorang yang tak menghormati agama lain...harap tindakan tegas diambil oleh pihak sekolah pelajar terbabit supaya jadi pengajaran kat orang lain...huh

    BalasPadam
  6. tak pe..kes ni antara 2 aje..kalau tak dapat bala dapat hidayah daripada Allah. Satu ketika dahulu pernah berlaku..abg ipar saya merupakan seorang perawat tradisional..satu hari datang 1 keluarga non muslim nak minta rawatan sebab anak lelakinya yang baru habis sekolah menengah tiba-tiba jatuh sakit seperti orang sasau..berkahak tak henti-henti..air liur tak henti meleleh..siasat punya siasat rupa-rupanya dia pernah mempermainkan kalimah Laiilahailallah.Akhirnya dalam kejadian tu budak tu kata dia nak masuk islam..Hinggakan ibu bapanya terlopong..tapi selepas tu saya tak tahulah ibubapanya memebenarkan atau tidak..kita doakan budak ni kekal dalam islam hingga ke saat ini. Jadik kita doakan budak-budak ni mendapat daripada Allah swt..

    BalasPadam
  7. Sungguh memalukan tindakan budak2 sekolah ni. Walaupun saya bukan Islam, tapi saya tidak sanggup melihat saudara seagama mempersendakan agama2 lain. Harap budak2 ini diambil tindakan oleh pihak sekolah dan pihak berwajib.

    BalasPadam
  8. kasi pelempang je bdk2 tu! kurang ajar!!

    BalasPadam
  9. bro, saya sudah lihat youtube clip tu
    dan jugak komen komen di dalamnya
    dalam banyak banyak komen
    ada seorang pemberi komen bernama mr. fuckinpeace
    menghina islam, menghina nabi muhammad, menghina umat islam

    ada cara untuk kita ambil tindakan tak? harap bro boleh buat sesuatu

    BalasPadam
  10. salam,

    sehingga ke waktu ini 10/11/2009 jam 2.20ptg, youtube tersebut masih boleh dilayari...

    jadi saya berharap en. mazidul perlu mengambil tindakan selanjutnya... spt memaklumkan hal ini kpd pihak sekolah yg terbabit... minta dilakukan siasatan & tindakan sewajarnya perlu dilakukan...

    mungkin jika en. mazidul yg bertindak mereka akan mengambil peduli (krn status en. mazidul sbg wartawan) berbanding kami.

    BalasPadam
  11. saya harap saudara mazidul kuarkan isu ini di 360 untuk membuka mata sesetengah pihak dan ibu bapa. walaupun mereka masih pelajar sekolah tetapi itu bukan tiket utama mereka untuk melakukan provokasi berkenaan.

    pendedahan bukan berniat untuk memalukan sesiapa tetapi sekurang²nya untuk memberitahu masyarakat akan kepentingan menjaga sensitiviti agama/budaya terutama sekali pelajar² kita.

    Saya cuba memaparkan permasalahan ini ditempat sepatutnya tapi sayang paparan saya di'lupus'kan dari pandangan orang lain. Tapi, sampai bila benda ini harus diselindungkan?

    BalasPadam
  12. setelah menyaksikan video di youtube , berasa terkilan juga dengan perangai budak sekolah tersebut. Ini bukan perkara yang boleh main-main. Tersangatlah SENSITIFnya...

    BalasPadam
  13. Takut dan terperanjat, pada usia mereka yg masih mentah sudah pandai nak menghina agama Islam, kalau dah dewasa lagila kita tak tahu macam mana keadaan nya. sepatutnya kene amik tindakan yg tegas bukan takat pelempang je rasanya lebih dr tu pun sy rasa nak buat. mempermainkan agama. MasyaAllah...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.