Ahad, November 01, 2009

Lelaki Tetap Lelaki



Gambar Dirakam di Bandar Sultan Suleiman, Pelabuhan Klang, Selangor. Kawasan kini mendapat jolokan 'Mini Dhaka', dihuni lebih 10,000 warga Bangladesh.

24 ulasan:

  1. itulah padahnya apabila kita bergantung kepada pekerja asing.

    bila tempat tu dh ramai warga asing..kita pula seperti warga asing di bumi sendiri..

    BalasPadam
  2. haha
    lambakan warga asing.

    BalasPadam
  3. kat bandar sultan suleiman tu bukan setakat bangladesh je ade bang..indon pn bersepah2..sume keje kat kilang2 area situ..kebanyakkan flet2 yg di huni tu adalah asrama mereka..company provide..mcm2 kegiatan jenayah jadi kat situ..ade yg bergaduh sampai dihumban dari tingkat 4..

    BalasPadam
  4. ...

    sejuk mata hidangan depan mata..


    dah serik kena perli oleh si DIA.

    " amboi mata awak, tajam jer tak berkelip "

    "tak la..saya tenung sudu yang dibawa, bukan tenung benda lain"

    lagi satu masa minum, terjadi skodeng dalam skodeng,

    kita senyum tenguk orang meja sebelah sedang tenung seorang awek melenggok-lenggok menuju ke kaunter, tetiba dia berpaling/toleh ke arah kita, merah muka bila perbuatannya turut sedang diskodeng oleh orang lain.

    huhu..malu..

    lagi malu usia berbeza

    BalasPadam
  5. Kg Baru HICOM, Sek 26, Shah Alam. Masuk2 je kampung tu ada bangunan tertulis HOSTEL. Kawasan tu dipanggil Mini Jakarta. Penuh Indon. Kalau orang melayu menyewa kat situ mesti tak lama... PANAS!! sebab memanjang harta benda hilang.

    Masuk ke dalam sikit... Hmm... maka jumpalah Myanmar, Vietnam, Bangladesh... Yang beshnya... awek2 Indon ni kalau malam2 masuk kawasan Bangla, Myanmar dan Vietnam dengan berbaju tidur. Sembang2 depan rumah lepas tu terus masuk ke dalam rumah. Hehehe...

    BalasPadam
  6. Tajuk posting ini sepatutnya "Bangla tetap Bangla" :)

    Kain pelikat sudah menjadi trade mark mereka walaupun disiang hari. Mungkin untuk memudahkan segala urusan kut. Itu tak termasuk budaya makan sirih dan meludahkannya sesuka hati mak dia.

    www.anak2merdeka.blogspot.com

    BalasPadam
  7. kekadang tak boleh salahkan pendatang asing nak kerja, cuma salahkan yang tidak ada pas yang betul , kalau nak harapkan orang Malaysia ni kerja kontrek sowieee lah jawapnya. nak tak nak cari juga org luar.

    BalasPadam
  8. sekiranya warga asing ni tidak membuat angkara, alangkah indahnya dunia dengan segala bangsa dan budaya yang boleh kita kongsi2kan dan meluaskan pandangan dan daya fikir..

    BalasPadam
  9. Tidak kira di Bangladesh, Nepal, Indon, Thailand, semua lelaki adalah tetap lelaki.. haha..

    BalasPadam
  10. Yang berbaju kemeja dan berseluar panjang tu lebih-lebih menjelingnya.. hehe.. rezeki mata kot.

    BalasPadam
  11. hahahaa...
    malu pulak saya sebagai wanita...

    BalasPadam
  12. ...dan wanita tetap wanita.. selagi ada semut.. selagi itu ditabur gula seluruh tubuh..tak gitu, BRO MAZ? hehehhe..

    BalasPadam
  13. skrg nak masuk bandar klang hujung minggu pun dah takut, mat indon, mat bangla, semua jenis matla dok melepak kat sana, kekadang terasa bukan dok kat malaysia plak, dah la tu buat mcm kat negara mereka je, berlagak tak bertempat, berjalan pun mcm genster je, menakutkan. kekadang mereka ni suka ambil kesempatan, setakat tgk tu mmg ramai la encik mazidul, ini ada la jgak yg saje je dtg bergesel kalau dah tau tmpt tu sesak. lebih2 kat maydin klang, huish x sggp nak masuk ramai dgn orang "luar" je, kalau masuk jgak, jawap nya bersedia la nak kene "raba".

    BalasPadam
  14. pernah dulu menyewa apartment, beranda rumah bersebelahan dengan beranda rumah sebelah - penghuninya orang Myanmar. Hari2 kalau keluar di beranda boleh cium bau diaorang. Tak payah ler bagitau camana baunya, cukuplah saya katakan kalau nak jemur kain boleh muntah beberapa kali dulu baru siap sidai (kebetulan tgh pregnant)- kalu nak keluar jgk ke beranda kena makesure diaorang takde, kalau tak....

    BalasPadam
  15. assalammualaikum

    lelaki biarlah berperangai lelaki, jangan terliur pula memandang kaum sejenis

    tapi yang perempuan pun janganlah mengundang bahaya...

    BalasPadam
  16. hehe...lelaki kalau tak pandang perempuan sehari, hidup rasa tak bermakna... (^_^)

    BalasPadam
  17. Alangkah amannya dunia jk seluruh lelaki mengamalkan ayat ini;
    30. Katakanlah kepada orang laki-laki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandanganya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat." (surah an-nur)
    Bagi wanita pula mengamalkan ayat ini:
    31. Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinyua agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung. (surah an-nur)

    http;//catatanhamba.blogspot.com

    BalasPadam
  18. Yang lain tak lepas pandang!, kenapa agaknya yang pakai kain pelekat itu kejap sahaja memandang!..?

    BalasPadam
  19. hahaha! dah nama lelaki memang macam tu. ntah2 siang jer pandang2, malam dilapahnya nanti budak pompuan tu!

    BalasPadam
  20. Nafsu lelaki cuma 1 dan wanita ada 9,tetapi nafsu lelaki mudah terangsang berbanding wanita.Tak kira apa bangsa pun,kalau dah teransang mula lah cari sarang,kalau tak jumpa sarang itu yang budak budak pun dia bahang..
    Kecuali mereka2 yang ada iman dan takwa saja yang terselamat...

    BalasPadam
  21. sdr Idan..

    yang kain Pelikat MAKAN senyap, yang lain gelojoh makan, bising..tak boleh jaga rahsia, oleh itu kalau nak buat comunication elok jumpa yang kain pelikat..

    qah qah qah..

    BalasPadam
  22. Standard la, dh nama lelaki. Takkan lauk lalu dpn mata tak tgk. He..He..

    BalasPadam
  23. Nasib kita le rakyat Malaysia ...yg laki2 kena lirik dengan perempuan Indo yang perempuan kena gesel dengan mat bangladesh..

    BalasPadam
  24. Pandang awek sekali imbas tak apa lagi, jangan pegang body sudah lah ! Itu dah dikira gangguan seks !
    Tapi kalau pandang awek lalu lama2 sampai macam nak terkam, itu sudah kira ada tanda2 awal bahaya tu....
    Orang perempuan ni pun satu feel juga! Kalau dah orang lelaki tu suka pandang macam nak terkam je, jangan le pakai seksi sangat...Asyik tayang body je..ini boleh dikira satu gangguan seks( menaikkan nafsu lelaki). Jangan salah kan lelaki saja....Fikirlah.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.