Jumaat, April 22, 2011

Dia Lagi Laju


Had laju bas di lebuhraya



A'hah!


31 ulasan:

  1. Bro Dul

    Saya pernah follow bas mewah kepunyaan syarikat pengangkutan terkenal....178km/hour. Hebat tak?

    BalasPadam
  2. cam jalan2 dia yg punya..xfkir kslamatn penumpang didalamnya...

    BalasPadam
  3. di highway
    bas ekspress mmg laju lah
    mmg memberi makna ekspress lah..

    BalasPadam
  4. sy pernah naik bas yang ad bunyi had limit tu.. kalau lebih 130km kira bunyi la.. kalau dah sampai 178 mcm the red cakap tu agak2 sound had limit tu 200 kot...

    BalasPadam
  5. nk potong bas pun tak dpt ni....dia lagi laju dr kita yg bwk keta...

    BalasPadam
  6. Dulu saya bawak superbike, balik kampung, saya ingat saya paling laju, duduk lorong ke-3 kat highway, tiba-tiba bas hon suruh ke tepi, rupanya diorang lagi champion...

    BalasPadam
  7. Bro and Sis, ini semua berhubung masalah sikap.

    Bila bas dah 'makan' pembahagi jalan atau terjun gaung baru tersedar.

    "Eh! Ramainya orang bergelimpangan mati"

    BalasPadam
  8. Penguatkuasaan dgn menyamar sebagai penumpang? Kemana perginya

    BalasPadam
  9. eiii dyorang memang mlampau kowt

    kaloi penah laa try nak tengok bape laju dyorang ni
    kaloi bawak 120 but dyorang still lagi laju
    160 dyorang lari kowt

    BalasPadam
  10. sangat sangat laju nih
    lagi laju dari bro....

    pemandu tu dah perasan kot belakang ada wartawan tv3, lagi dia nak tunjuk laju ;p

    BalasPadam
  11. saya pernah naik bas express masa nak balik kg (kelantan) ...masa tu pulak kena duk depan sekali ... drebar bas yg saya naik nie boleh potong 5 biji bas yang kat depan sekali gus ... saya dah kecut perut dah ... rasanye malam tu last saya naik bas .... perit ...

    BalasPadam
  12. Saya pernah dipotong oleh sebuah bas express pada waktu saya memandu pada kelajuan hampir 140 km/j. Saya terus sahaja menghubungi nombor yang tertera pada bahagian belakang bas dan hasilnya selang beberapa minit pemandu bas tersebut telah memperlahankan kenderaannya.

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum,
    Dulu kawan saya ada komplen yang no untuk sms ditampal kat bas tu dah tak boleh guna lagi. Hantar sms pun kena tendang je. Sekarang tak tahulah pulak

    BalasPadam
  14. bas express memang suka bawak laju
    takut tengok bas kat highway kadang2
    macam2 terlintas kat kepala
    haish~

    BalasPadam
  15. huhuhu..balik dari skudai, fuyooo...lagi2 malam macam jalan tue dia yang empunya...ada ari tu satu lori treller tapi petanglah..no pendaftaran AF_ 444_ dekat km92.1 mak ai rasanya bawak sampai 120-130km/j..laju sangat semua kenderaan dia potong..hohoho..

    BalasPadam
  16. memang pemandu bas ni menggunakan betul tiket 'ekspress' tu...

    memang tak berakal langsung

    BalasPadam
  17. wow.. hati² bro.. walaupun sudah terpampang had 80/90kmh, tp itula hakikat pemandu kita.. di sunway, ada bas rapidkl guna logo OKU. mmg sy tabik kalau benar pemandu tersebut betul² OKU, tp di sunway, dia masih bawa laju, tuka lane kiri kanan tanpa signal.. berenti mengejut..

    BalasPadam
  18. nama pun EKSPRES. musti lah kna laju. btol tak?

    BalasPadam
  19. itu baru Hino RK aje.... belum MAN ke, Scania ke.... lagi bedesup.... hehehe

    BalasPadam
  20. haah.. tu baru hino RK atau RM.. betul scania.. MAN.. volvo lagi tuh.. lagi berdesup.. tp tak semua lah pemandu bas bawak laju2.. tp cuba korg pikir balik.. penah naik bas express kan? ade x bile dah sampai destinasi dgn selamat.. korg UCAP TERIMA KASIH? rase aku boleh agak 90% langsung x ucap terima kasih.. malah korg pandang sinis kat pekerjaan pemandu ni kan.. cuba sekali sekala ucap terima kasih.. nnt korg perasan riak wajah mereka pemandu bas ni nampak gembira sikit.. lagi 1.. kadang2 salah penumpang jugak.. bas dah bawak ikut had laju.. yg penumpang bijak sgt.. pegi jumpe pemandu.. tanye bila nk sampai ni kalau slow mcm ni.. yg ade time puasa.. boleh tak tlg laju sikit.. dah pukul 7ptg ni.. kejap lagi dah nk buka.. ye.. customer always rite.. tp kalo dah jadi pape.. pemandu bas jugak di salahkan.. apepun.. tepuk dada tanya hati..

    BalasPadam
  21. wah bahaya ni kalau ambik gambar sambil speedy,btw, good example to show the attitude of our bus driver in Malaysia

    BalasPadam
  22. saya rasa gambar ini tak boleh dijadikan bukti,
    kalau saya pemandu bas tu pun, saya akan kata saya bawa 80kmh,
    tiba2 bro mazidul memecut dari jauh selaju 110kmh, ngam2 dibelakang bas baru bro mazidul ambil gambar meter..

    maaf bro, saya bukan tak caya bro, cuma saya ajar diri saya supaya pikir beberapa kemungkinan, maklumlah, di internet, tak semuanya betul..

    BalasPadam
  23. Bro Ikhwan, tanggapan awak juga tidak semestinya benar.

    Hidup saya mudah. Saya memaparkan realiti, jika tidak dipercayai, itu bukan masalah bagi diri saya secara peribadi.

    Ingin juga saya tekankan di sini, saya manusia tidak berkepentingan dalam kes ini.

    BalasPadam
  24. Mengapa syarikat bas tak limitkan kelajuan bas mereka.Adjust penekan minyak,kalau tekan minyak sampai habis pun bas tak bolh laju dari had dibenarkan.Kalau macam ni setiap kali berlaku kemalangan maut baru 'pihak berkuasa'bertindak.Asyik-asyik hangat-hangat tahi ayam.

    BalasPadam
  25. saya biasa melihat kejadian begini di lebuhraya karak...kereta yg suami sy pandu laju dah, tp lagi laju bas ekspress...risau bila nak melepaskan anak-anak naik bas untuk balik ke kampung:(

    BalasPadam
  26. antara kesalahan biasa drebar bas, lori dan pengangkutan besar lain :
    1. pandu laju.. saaaangat biasa
    2. pemandu bas merokok dlm bas yg ada ekon
    3. berenti last minute tak bg signal
    4. asap berkepul kepul di angkasa raya
    5. hulur duit kat polis atau jpj
    6. tak berenti mkn, dan ada yg tak berenti buka pose msa bln pose
    7. cermin retak dan ekon bocor tp driver wat bodo je
    8. kurang ajar dgn penumpang
    9. berkomplot dgn ulat tiket
    10. mls nk hantar penumpang ke destinasi terakhir. main pas pas ngn bas lain atau bg duit kat penumpang suruh naik teksi (pengalaman sendiri)....

    baaanyak lagi...

    BalasPadam
  27. Punca utama kemalangan datangnya daripada sikap pemandu itu sendiri..

    BalasPadam
  28. Maaf cakap la yer... saya memang dah tak berkeyakinan nak naik bas. betul, kemalangan tu bila2 masa pun boleh berlaku, di mana2 ajer. Tapi sejak bas byk kali accident, saya memang sangat takut!

    Mana yer pegawai2 polis/JPJ yang katanya akan duduk dlm bas untuk buat pantauan tu ek...

    BalasPadam
  29. blom tgk bas henti henti kat KL lg nih bang..sumer bawak mcm pelesit lepas tuh suker brek mengejut..kite yang jalan kat sekitar pejalan kaki nih plak rase seriau takot2 terbabas langgar kite plak

    BalasPadam
  30. jika saya ada rakaman video yang menunjukkan mereka ini melanggar had laju...kemanakah saya boleh tujukan rakaman ini? JPJ atau Polis?

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.