Selasa, April 05, 2011

Jom Berkenalan Dengan Pembaca Blog Ini

Saya perhatikan, bilangan followers blog ini semakin bertambah dan  kini hampir mencecah 4,000 kesemuanya.

Purata bilangan pembaca sehari, 6,000.

Terima kasih kepada semua sudi menjenguk blog ini.

Berikut maklumat dicatatkan Alexa.com.

'Mazidulakmal.com is ranked #143,391 in the world according to the three-month Alexa traffic rankings. Search engines refer approximately 5% of visits to the site, and the site has attained a traffic rank of 991 among users in Malaysia, where almost all its audience is located. Visitors to Mazidulakmal.com view 2.1 unique pages each day on average. Compared with internet averages, the site appeals more to users who browse from school and home; its visitors also tend to consist of childless women and college graduates earning less than $30,000'

Sejauhmanakah kesahihan kenyataan itu? Hanya pembaca boleh menjawabnya.

Sila perkenalkan diri, jika sudi. Kerjaya? Tinggal di mana? ... atau  catatkan apa sahaja maklumat sudi dikongsikan.

Jangan lupa, tuliskan juga sebab mengapa pembaca blog ini perlu melayari blog kepunyaan anda?

Saya percaya, blog satu daripada cara berkesan untuk kita semua berkongsi ilmu dan pengalaman.

Pengalaman menjadi pewarna hitam putih kehidupan.

Terima kasih.

62 ulasan:

  1. Assalamualaikum,
    Saya hanyalah pembaca setia blog ni yang terpenuh info. Belum terbuka hati untuk dedahkan identiti terutama kerjaya kerana pengalaman ngeri berdepan dengan manusia sang penipu.

    Andai sudi, dialu-alukan baca blog saya.

    BalasPadam
  2. Salam Brother Mazidul,

    Saya pembaca yang sangat setia walaupun jarang tengok tv tetapi keberanian En.Mazidul dalam wartawan yang boleh dikatakan tak seperti wartawan dah macam polis , rela , askar,pencegah jenayah dan macam2.

    I blogger yang berasal dari satu bahagian di Sarawak dan masih lagi bujang. Nama i Mr J je. kalau nama penuh huh~ panjang..

    apa2pun nak juga tunggu bro dtg Sibu Sarawak.

    Salam Borneo,
    Mr J
    www.pengeRindu.com

    BalasPadam
  3. salam abg..
    saya student UTM skudai pembaca setia blog abang. blog abg penuh dengan info yang tepat dan telus. keep it up bro.

    BalasPadam
  4. Assalamu'alaikum Sdr. MAS...

    andai berkelapangan, blog Sdr ini adalah blog yang kakcik MESTI SINGGAH. Kakcik suka membaca , tetapi bukan semua paparan blog yang bertebaran di maya ini sesuai dengan selera kakcik (macam makanan juga, hidanglah sebanyak mana jenis makanan, tidak semua mampu menarik selera kita. Mungkin kita cuba merasa, tapi tidak bermakna akan mampu kita telan sebaik ianya mencecah lidah).

    Bagaimanapun catatan pengalaman dan apa yang Sdr lalui sangat menarik untuk dikongsi. Kakcik tak akan mampu untuk menjelajah semua tempat kerana kerjaya kakcik tidak memerlukan kakcik berbuat begitu. Alhamdulillah, kakcik dapat 'sampai' ke tempat2 itu melalui pembacaan. Blog Sdr salah satunya yang mampu mebuatkan seolah-olah kakcik 'berada di situ' pada satu2 ketika. Terima kasih untuk perkongsian itu. :)

    BalasPadam
  5. Dah lama tak masuk blog ni.. Banyak yg ketinggalan gara2 line internet yang tak stabil..

    Suka baca blog ni yang memaparkan banyak info yang tersembunyi...

    http://kakazz.blogspot.com/2011/04/sedangkan-lidah-lagi-tergigit.html

    BalasPadam
  6. Assalam, selamat pagi,
    saya ..saya..
    Uhuk uhuk.. Saya

    § buka nak cari ilmu info.
    Tak payah Gegar goyang, paksa pun kena buka.

    BalasPadam
  7. Salam.

    Blog Sdr MAZIDUL banyak info dan berada dalam kelas yang tersendiri.

    Sesuatu yang sukar didapati dan info yang ekslusif.


    SAYA? I’m nothing special!

    BalasPadam
  8. Assalamu'alaikum saudara MAS..

    Saya Hasmizal, berasal dari Perlis dan tinggal di Kangar..

    Menulis di blog sekadar berkongsi pengalaman serta sebagai kenangan untuk anak cucu kemudian hari..

    Juga suka singgah di blog saudara untuk membaca pengalaman yang saudara tempohi...

    Semoga, suatu hari berpeluang untuk bersua-muka dengan saudara..

    Terima kasih kerana sudi berkongsi pengalaman.. hitam putih kehidupan..

    BalasPadam
  9. as salam...saya memg peminat En. Mazidul dari dulu lagi...gaya penyampaian bila ke udara tuh yg wat saya suka...& blog En. Mazidul juga mempunyai info yg sentiasa dikemaskini, x perlu cari kat mana² media cetak...thumb up!

    BalasPadam
  10. negeri kelahiran saya di pantai timur. saya antara follower blog ini kerana daripada blog encik Mazidul ini, kita akan dapati betapa mencabarnya kehidupan sebagai wartawan & kita juga dapat mengetahui tren jenayah terkini(so dpt la kita ambil langkah berjaga2) serta dapat meneroka kehidupan/ragam manusia melalui kaca mata Encik Mazidul. Teruskan usaha murni Encik Mazidul itu ..(^_^)..

    BalasPadam
  11. salam bro and readers...
    Saya follow blog bro selain mendapat info, dapat jugak snapshot berita yang bakal dikeluarkan.
    Selain itu blog ini juga diterjemahkan dari kacamaata wartawan dan juga dari kacamata rakyat yang prihatin...
    any way teruskan perjuangan...

    kalo nak blog copy n paste BERITA ESOK DIBACA HARI INI... meh sini
    http://http://usezworkshop.blogspot.com/

    BalasPadam
  12. assalamualaikum.

    saya masih bergelar pelajar.

    saya sukakan blog en mazidul sebab saya suka cerita-cerita yang disampaikan. cerita yang kadang-kadang tidak dapat saya tengok di television.

    walaupun ada kawan saya yang menegur.,"eh, baca blog mazidul?" tapi saya hanya mampu cakap, "blog ni best"

    BalasPadam
  13. Salam abg maz..

    Tahniah atas sambutan yang amat menggalakkan daripada pembaca blog.
    Saya salah seorang peminat blog abg mazidul.baca info pada blog ini sekadar untuk pengetahuan umum mengenai negara sendiri.tak semua orang mampu menghasilkan blog kisah benar apa yang terjadi di Malaysia seperti ini.Semoga usaha murni abg maz sentiasa diberkati dan dipermudahkanNya..

    Mengenai saya?
    Saya hanyalah blogger biasa yang tak pandai mengarang dan baru mencuba berblogging..

    Badan berkanun dan berkhidmat untuk universiti dan anak bangsa tercinta..

    BalasPadam
  14. Dulunya saya tidak suka kepada seorang yang bernama Mazidul Akmal Sidik kerana bagi saya beliau seorang yang bermulut lancang (maaf..:).

    Tapi itu dulu...

    Sekarang saya amat meminati Mazidul Akmal Sidik kerana saya percaya, kelancangan itu penting untuk menegakkan kebenaran dan dapat merungkai segala isi yang disembunyikan daripada mata umum. Belum ada orang yang berani dan telus seperti Mazidul Akmal Sidik.

    Teruskan penulisan yang bagus bro!! :)

    BalasPadam
  15. salam..

    saya suka baca blog ini sebab banyak info dan isu semasa yang berlaku, saya kurang tengok berita, jadi blog merupakan salah satu bahan bacaan harian yang memaparkan perkara yang berlaku yang kadang kala tv x tunjuk.

    lieza

    BalasPadam
  16. Saya mmg dari dulu suka tgk 999. Kagum dgn cara MAS yg mmg direct to the point dan berterus terang, tak berselindung2. Tak ramai org mcm saudara. Sbb itu jugalah saya menjadi follower blog saudra dan tak pernah missed setiap entry.
    Saya hanyalah seorang ibu yg berkerjaya dan menjadikan blog untuk saya menulis my daily happenings dan tempat untuk saya meluah perasaan hati dgn bebas tanpa sekatan. Saya juga spt pengomen pertama, tidak berapa suka berkongsi 100 peratus identiti diri kerana ia melibatkan byk pihak termasuk majikan. Mengalu2kan kedatangan bloggers yg punya basic identiti diri sekurang2nya...bukan org asing yg taktau asal usulnya....

    BalasPadam
  17. Ni bukan nama sebenar saya. Saya tinggal di Shah Alam, bekerja di sebuah syarikat konglomerat di ibukota.

    Ada blog. Tapi tak begitu menarik untuk dikongsi.. kerana mostly catatan peribadi dan luahan rasa. Dan jarang dikemaskini.

    BalasPadam
  18. sya antara follower blog BERSAMA MAZIDUL neh...kenapa suka membaca blog ni? byk maklumat yg blom pasti tsiar diakhbar/berita bule didapati disini...suka mengikuti kerja en.MA...kdgkala kalo entry tsebut ada menyatakan keletihan en.MA mengejar penjenayah sya turut sama merasa semput-mengah...begitu mendalami setiap tulisan en.MA...
    tentang saya...nothing interesting...pekerja di sbh syarikat penerbitan MNC yg mghasilkan bahanbaca ilmiah, ibu kepada 3heroes, sorg isteri yg sentiasa memperbaiki diri utk suami, sorg anak yg sentiasa cuba menjadi yg tbaik utk mak-abah....(*_*)

    BalasPadam
  19. Saya mengikuti blog ini dan akan dapat tahu setiap entri yang terkini dimasukkan kerana saya telah letak link blog ini dibloglist saya. Sebab apa saya letak? Sebab blog ini menarik dan mempunyai info-info penting yang kadangkala saya tertinggal untuk mengikutinya. Penulisan yang jujur dari pengalaman yang dilalui menjadikan isi cerita diblog ini menarik. Mungkin sesuai dengan title 'wartawan otai', pengolahan setiap entri yang dilakukan cukup kemas dan tidak bosan untuk membaca hingga keakhir yang mana jarang-jarang saya lakukan dikebanyakan blog yang ada dalam senarai bloglist saya. Ingin mengenali saya? Terus saja ke blog saya Catatan Dari Dengkil

    BalasPadam
  20. salam,
    sbg seorang ibu (anak 4) n berkerjaya, sy selalunya x leh nk pay attention sgt time tgk buletin utama / 999..... sbb, time tu lah ank2 sama naik dgn pembaca berita dok menyampaikan cerita2 mereka sepanjang hari.......

    tu sbb entry berinformasi dr blog mazidul sangat2 dinanti2.....

    ......i'm from terengganu

    BalasPadam
  21. Salam Bro Mazidul.. Saya Daniel berasal dr Gerik. Bekerja sbg Nelayan, part time guru. Saya baca blog bro sbb real story punya..

    BalasPadam
  22. saya masih lagi seorang pelajar dari UIA. saya menjadikan blog tuan sebagai bahan bacaan tambahan terutama apabila tuan berkongsi pengalaman dan ilmu yang saya kira bukan semua orang mempunyainya. saya juga akan cuba untuk memahami apa yang tersurat dan tersirat di sebalik pandangan tuan mengenai setiap isu.

    saya jarang melontarkan komen walaupun boleh dikatakan setiap hari berkunjung di sini. saya tidak pandai nak menyusun ayat barang kali.

    p/s: bila tuan nak sambung kelas pengucapan umum di blog ni seperti yang ada pada tampalan terdahulu. Ianya banyak membantu saya.

    BalasPadam
  23. Assalamualaikum,
    Maklumat yang dipaparkan boleh menjadi iktibar kepada yang lain..

    Suka dengan gaya penulisan dan keberanian yang ditonjolkan, baik dalam tv mahupun dalam blog. Saya jarang sangat bagi komen, hanya sekadar dipinggiran 'silent reader' ler tu..

    BalasPadam
  24. abg mazidul penah bagi kad nama abg pada saya di kl lebih 1o tahun dulu, zaman muda-muda...hehehhe
    and i'm glad that u hv a blog apart 999 to reveal society problems as well as crime cases :)

    BalasPadam
  25. Saya seorang pekerja dan juga bergelar pelajar separuh masa dan say suka blog ini sebab banyak pendedahan eksklusif dikongsi bersama dan mungkin ramai yang mahu bersuara juga namun tidak mampu disebabkan beberapa perkara.. Jadi dengan membaca blog ini, sedikit sebanyak, komen yang dilontarkan juga adalah antara benda yang ingin disampaikan kepada umum tetapi terpaksa berdiam diri.. Okokok, sy tinggal di Miri dan sy juga punya blog tetapi blog picisan sahaja yang lebih kepada pembacaan yang ringan dan biasa biasa sahaja..

    BalasPadam
  26. Salam Bro

    Tak nak selindung-selindung (konon...koh koh koh)

    Nama saya Red Rambutan.

    Kerja saya ialah jaga/tukang tarik cabel talipon. Sebuah syarikat yang menjalankan perniagaan di seluruh Asia Tenggara.

    Saya tinggal di sebuah rumah kecil di Seksyen 11, Kota Damansara, Selangor Darul Ehsan, 5 minit perjalanan dari kawasan Appartment Mewah Salvia warna Biru yang menghadap Pasaraya Mewah Giant yang di seberang jalannya ialah Restorant Mewah Ice Room. (Mewah mewah belaka tempat ni ye...)

    Saya juga memohon maaf kerana sejak mula blog encik ditubuhkan dan di paparkan, saya selalu miss membaca dan memberi sedikit komen.

    Dan saya juga memohon ampun dan minta halal jika ada termakan dan terminum dan terkata...koh koh koh

    Dan saya juga memohon maaf kadang kadang kerana meng'hon' kereta bercermin gelap bernombor *** 1999 kerana lambat bergerak setelah lampu hijau... koh koh koh

    Wasalam

    BalasPadam
  27. saya zakiyah zainon, kerja cikgu di pasir gudang, johor, asal kedah

    singgah la ke blog saya jika sudi, blog biasa-biasa, cerita kehidupan dan anak-anak, sekali sekala selit kisah sekeliling

    suka blog MAS dengan pendedahan cerita dan susunan ayat yang menarik

    BalasPadam
  28. salam..

    kenapa saya suka rumah saya..?
    sebab dia best.. ops telebih sudah..
    maaf abang mazidul..

    sy meminati blog mazidul sebab sejak kecil dah mula suka cara penyampaian abang menjadi wartawan.. 999 ke 360.. sapa tak kenal.. abang berani memberikan penyampaian..!

    banyak info boleh dapat dari blog abang mazidul.. terutama sekali masalah yang berlaku di negara malaysia.. warga asing,pelacuran,gayboy..pengkid..


    tade yang best dalam blog sy.. just bekongsi masalah remaja je...kalau abang nak terjah okay jugak tu.. hehehe..


    cuba abang terjah blog sy jap...

    sebelum terlupa..
    sy adan.. berasal dari sabah dan sekarang menetap kat selangor..

    BalasPadam
  29. sya memang akan baca blog ni dan blog k'mazlin
    tulisan wartawan adalah menarik untuk di baca
    lg pun fakta tu adalah penting.

    cuma jarang jarang nak drop komen saja.

    BalasPadam
  30. salam...

    hai saya insan kerdil yang tinggal di shah alam...

    blog http://workinglifetime.blogspot.com/ untuk tujuan bisness sharing info kesihatan kepada pembaca yang lain...

    saya suka layari blog mazidul coz banyak info yang takda disiarkan didalam tv...


    tq

    BalasPadam
  31. Siapa saya dah dimaklumkan diblog 'hangat' ini sebelum ini.

    Suka blog 'hangat' kerana :-
    Hangat dgn sifat prihatin.
    Hangat dgn jolokan & tujahan tajam drp segenap aspek - Ada penyelesaian.
    Hangat dgn jalinan persahabatan.
    Hangat daripada biasa, luar biasa drp kebiasaan - Tidak basi.

    Sebab pembaca blog ini perlu melayari blog saya ?
    Kerana :-
    Saya insan biasa - mengalu-alukan persahabatan di alam maya.

    Saya menulis perkara yg biasa-biasa (entri lama dah berlumut).

    Saya berniaga kecil-kecilan - Sudi-sudikan...

    BalasPadam
  32. Sambil sambil mencatatkan komen, boleh melayari blog rakan lain.

    Bak kata orang tua, tak kenal maka tak cinta.

    BalasPadam
  33. Salam Bro,

    Lama tak jumpa..blog u pun makin meletup. Saya baca setiap hari.

    Untuk pengetahuan bloggers lain..saya kenal Bro Mazidul semasa di ITM dan pernah ke Mentawai semasa tsunami tahun lepas.

    He is a very very very outspoken person..thats y dia leh jadi wartawan.

    Apa2 pun bro...anda terbaeekkk!

    BalasPadam
  34. Khairul, saya hanya menulis menggunakan secebis pengalaman diraih sepanjang meniti kehidupan.

    Bro, orang sibuk, have a company to take care of.

    BalasPadam
  35. amani dari UPSI, tg malim..student tahun akhir..insyaAllah bakal cikgu kalaud apat posting..huhuhu

    suka bace blog ni sebab suka dan banyak cerita...:)..kadang2 membuka fikiran dan minda tentang sesuatu perkara..

    BalasPadam
  36. saya mohd, engineer by profession.amat jarang tengok TV perdana especially berita sebab dah lama boycot dan terlalu banyak hiburan yg melalaikan kaum aku yakni melayu.tapi saya minat slot saudara.

    BalasPadam
  37. as-salam bro maz..

    saya berblog sekadar suka-suka, lebih kepada catatan personal.

    suka blog bro maz..kerap jugak membaca entri2 di sini sbb banyak info yang telus dan berani...tapi amatlah jarang meninggalkan komen...thanx untuk setiap info yang dikongsikan kat sini...:) keep up ya bro...

    BalasPadam
  38. Assalamualaikum...

    sy mengetahui kewujudan blog ni pada awal 2011...bermula dr situ setiap hari pasti sy akan singgah di blog abg mazidul utk mengetahui hal2 semasa n pengalaman abg mazidul sendiri. jujurnya sy meminati tulisan abg mazidul,telus dan berani. malah sy letakkan link blog ini di blog sy. all de best 4 ur life abg mazidul!

    => last year student, sekarang tengah buat praktikal di cyberjaya.

    BalasPadam
  39. err..

    nak kena kenalkan diri ke?

    Nama Zara.
    Umnur 23.
    kerja cikgu.

    no telefon dah bagi dah ari tu~
    kih kih kih~

    BalasPadam
  40. Salam,

    Sy adalah sabahan. Graduate yang bekerja d francise makanan. Sy jadikan blog tuan sbg sumber info apa yg berlaku d dunia m'sia nie.:)

    BalasPadam
  41. salam,
    saya eyna azmi ..tiggal di petaling jaya selanngor .
    saya menjalankan perniagaan kedai handphone dan kedai serbanika kawasan perumahan saya.Masa terluang saya banyak dihabiskan dengan berblog .Blog Mazidul adalah blog yang memang selalu saya singgah ..
    kalau sudi singgah lah ke blog saya ;) http://esmaxempayar.blogspot.com

    BalasPadam
  42. Assalamualaikum..

    sy suka baca kisah masyarakat yg di kupas oleh bro mazidul.. kalau tgk 999 tak puas.. kat website bleh tgk berulang2 kali

    BalasPadam
  43. salam bro mazidul...

    saya dr pantai timur. menulis dan bercerita adalah antara perkara yg saya suka. suka sampaikan info2 berguna utk readers ambik sbg panduan or tips dlm kehidupan.

    kalo dulu masa xtau pasal blog, mmg rasa xde tempat nk menulis or curahkan apa yg ada dlm fikiran. xtau mana nak disalurkan info2 berguna kpd org lain. tp dgn adanya blog sndri, maka ada la satu platform utk curahkan apa jua info yg kita ada.

    so, kalo anyone ada masa, anda boleh la ke blog saya. nak follow atau tidak, its up to you. happy blogging...

    regards,
    BLADE EDGE

    BalasPadam
  44. Salam Bro,

    Saya pembaca setia blog ini sejak ditubuhkan... kadang-kala akan miss untuk membaca entry baru... namun akan kejar balik baca 2-3 entry sekaligus bila mempunyai kelapangan...

    akhir2 ini blog saya diserang malware... tak boleh masuk blog... hanya boleh view dari dashboard... kalu ada kawan2 disini yg sudi membantu... amat menghargai...

    tentang blog saya tidak ada apa yg menarik... just personal blog... akan menulis bila ada masa terluang...

    BalasPadam
  45. salam en mazidul dan kawan-kawan!

    saya suka baca blog mazidul sebab dia selebriti.

    ok saya tipu. blog selebriti lain saya tak baca pun.

    tapi frankly blog mazidul sgt dkt dgn saya sebab masa kecik dulu saya pernah bercita-cita nak jadi detective. jadi bila baca blog ni, rasa mcm penyiasat pula walaupun tak terlibat langsung.

    tentang saya? biasa-biasa saja. suke bercerita dan suka amik gambo. :)

    BalasPadam
  46. lupa nak cakap.

    pada tahun 1999, saya pernah terserempak dgn en mazidul kat ss17 PJ, di pasar malam berdekatan dgn pusat matric UIA (skrg pusat asasi UIA). tapi tak tegur la time tu. maklum, masa tu baru 19 tahun. masih malu-malu lagi. hihi~

    BalasPadam
  47. Assalamualaikum En. Mazidul, saya follow blog ni sebab blog ni jujur dan En. Mazidul berani kerana benar. saya tahu ape yang saya baca bukan rubbish tp hakikat dunia skrg. saya juga ada blog, konon2 uncensored tapi disalah-anggap sebagai membuka aib. maka skrg saya lebih suka menulis persoalan dunia kini. baru je tulis beberapa entri. dan tak ramai yang follow. harap En. Mazidul sudi menjengah.

    BalasPadam
  48. slh 1 sbb kenape saya suka menjenguk blog abg mazidul ialah kerana dia bnyk paparkan kisah yg berkaitan dgn pdrm. saya sukaaaaaaaaaa sgt hehehe sbb saya ialah salah sorg isteri kpd pegawai polis kanan di ipk phg.

    opppsss maaf...blog saya tidak dapat berfungsi skrg kerana komitmen lain menuntut bnyk masa.

    syabas abg mazidul kerana bnyk paparkan kisah polis....

    BalasPadam
  49. Mazidul Akmal memang seorang yang berani dalam menegakkan pendiriannya dalam isu-isu semasa... Memang kadang2 tu agak lancang, tapi ia bukanlah sesuatu yang keterlaluan sangat... Anyway nama diberi Aiman Raziff... Berumur lingkungan 20an... hehehe... Nak tau lebih surf to my blog lah... he~~~

    BalasPadam
  50. Salam En.Mazidul..dlu sy xsuka encik mazidul yg suka jg tepi kain org,mbongkar kegiatan itu dan ini...tp apabila sy melayari blog ini,telaah sy silap..info dan pendedahan yg berani dr encik membuatkan sy bangga sbb masih ade rakyat yg sgt prihatin dgn keadaan sekeliling..yg menegakkan kebenaran..semua org mau jd spt en.mazidul,ttp tidak yakin dan tkut kalau2 ade yg balas dendam..apapun,syabas En.Mazidul dan teruskan perjuangan..oh,tlupa plak,sy pelajar thun akhir UPSI..insyaAllah,bakal menjadi guru xlm lg..:)

    BalasPadam
  51. Assalamualaikum...

    saya adalah pembaca setia blog abg mazidul. semuanya adalah kerana abg mazidul berani mendedahkan perkara sebenar yang berlaku disekeliling kita. abg mazidul pernah bersekolah Sek. Men Slim kan? saya pernah bersekolah di SMV Slim..

    BalasPadam
  52. suka blog ni sebab byk bende sy tahu n byk perkara sy belajar.contoh,encik mazidul akan direct metegur jika ada kesalahan depan mata(latest:kedai mamak d penang).sekarang sy akan direct pd pelayan jika x berpuas hati dgn perkhidmatan mereka.selagi x tegur,selagi tu xde ape yg berubah.
    btw,sy student UM tggal di ampang.:)

    BalasPadam
  53. salam
    saya sgt menggemari topik yang abang cube ketengahkan...terbuka dan seimbang...saya merupakan pelajar yang sedang menuntut di jepun..andai abang berkesempatan dtg ke ngara matahari terbit nih bgtaula saya ...

    BalasPadam
  54. salam abg dul...

    acu pembaca setia blog abg dul..
    cuma dah lama tak tinggal kan jejak kat ruangan komen abg dul...

    suka baca pengalaman yg abg dul lalui...sebab tak semua insan bertuah dapat merasa pengalaman2 yang sebegitu....

    BalasPadam
  55. saya... wanita, bangsa melayu beragama islam, menetap di bangi, bekerja di agensi nuklear malaysia sbg penyelidik.. :D

    i followwww

    BalasPadam
  56. Assalammualaikum saudara Mazidul,

    Saya salah seorang pembaca blog saudara. Ibu kpd 3 bakal 4. Kenapa saya baca blog saudara? Blog saudara penuh dengan informasi, realiti di sebalik tabir kehidupan manusia.. membuka mata kami yg tidak terjangkau dek minda.. saya juga sukakan cara penulisan, pandangan dan cara saudara berfikir. Teruskan menulis.. membaca blog saudara melebihi kepuasan menonton berita di tv.. :)

    BalasPadam
  57. As-salam

    Saya suka baca blog ini sbb saya suka bidang kewartawanan. Info pula terkini dan menarik.

    Silalah jengah blog saya. Ada cerita2 biasa dan koleksi pantun ciptaan sendiri. TQVM.

    BalasPadam
  58. as salam.
    nak kata hari2 jeguk blog tuan tak jugak.cuma kalau ada kesempatan barulah saya habiskan masa membaca hasil tulisan tuan.saya kagum dengan keberanian tuan dalam merungkai isu2 semasa.syabas dan tahniah.

    BalasPadam
  59. salam sdr,
    sy seorg manusia yg sukakan ilmu, dn blog sdr penuh dgn ilmu. Sy suka gaya penulisan dan keberanian sdr. Keep writing!

    Ttg sy, cuma suka berkongsi ilmu juga!

    Http: //theflowerzone.blogspot.com

    BalasPadam
  60. Salam..

    saya RHEA.. nothing special about me.. just one of hamba Allah yang menumpang sementara di bumiNya ini..

    ada blog tapi set private..coz hanya sekadar satu landasan untuk saya meluahkan perasaan yang terpendam.. bukan untuk tatapan umum, hanya untuk meredakan resah di hati..so, maaf jika kehadiran saya di antara jutaan blogger sekalian hanya umpama melukut di tepi gantang.. ada atau tiada, tidak memberi apa2 kesan kepada kalian..

    tahniah buat En Mazidul untuk blog ini.. dulu saya hanya silent reader..baru2 ini sahaja saya berani memberi sedikit komen..

    ^_^

    salam buat semua.

    BalasPadam
  61. Salam,

    Nama saya Naim..saya pemilik kedai online yang menjual Kasut Frollic yang boleh digulung-gulung..Tak percaya?Boleh tengok dekat signature saya.

    Saya suka baca blog abang sebab saya suka kupasan2 yang menarik dalam blog abang ini..

    BlogSHOP : Frollic Shoe MURAH GILER

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.