Rabu, Februari 03, 2010

Salah Bola Salah Lubang

Kalau main snooker dan billiard, bola kena masukkan ke dalam lubang.

Main golf?

Bola kena masuk lubang.

Penting lubang.

Bagaimanapun, kalau bola snooker, billiard atau golf tidak masuk masuk lubang, pemain selalunya tewas.

Tetapi, ada juga permainan, kalau 'salah bola masuk lubang salah', pemain kalah dan kena denda.

Ada tidak faham?

Memang, perempuan jarang faham kisah bola dan lubang ini.

27 ulasan:

  1. macam dok dapat tangkap ja sikit sikit apa yang cuba di sampaikan hahahahahahahahahah

    BalasPadam
  2. andai entry ini sebagai LuBANG,kiranya saya tak salah lubang.

    ada lubang mesti kena ada tanah tinggi@bonggol dan tanah rata. nak cukupkan salah satu 3 sifat DIA yang buat.

    BalasPadam
  3. uikkkk lain macam ajee ....hehehe bola mana boleh masuk lubang selalu kat luar aje kan

    BalasPadam
  4. tapi kan ade juga lubang yg dicipta tapi tak sesuai untuk dimasuki bola...

    agaggagaga

    paham ke..
    kehkehkeh

    BalasPadam
  5. MrsNor, Huh! Awak ni lagi ganas ...

    Jane, kekadang faham sikit lebih baik daripada faham terlalu banyak :)

    BalasPadam
  6. setuju dengan Noh, bola memang tak pernah masuk lubang..yang masuk lubang tu bukan bola..baru boleh menang

    BalasPadam
  7. jom kita nyanyi "gali lubang tutup lubang.." :D

    jane >> lubang ape tu..??

    BalasPadam
  8. Alamak bro. skali citer lubang dan bola ler pulak..

    salah bola, masuk lubang salah, pemain kena denda.

    camana pulak kalau bukan salah bola termasuk lubang tu. dah lubang tu ada. kan?

    siapa yg jaga lubang? siapa yang 'biarkan' lubang tu terdedah? Siapa, siapa? penjaga lubang atau mereka yang 'biarkan' lubang tu terdedah?

    aha.
    tu lagi memeningkan kepala.bukan bro. saya pun!

    - teringat lagu "gali lobang" salleh yaakob, tapi tu lubang lain. Pokoknya - lubang. -

    BalasPadam
  9. Mazidul Akmal Sidik berkata...

    MrsNor, Huh! Awak ni lagi ganas ...

    hahaha ganas sikit sikit aje ..nak gasak bola masuk lubang...oppsss

    BalasPadam
  10. Ha ha..kawan faham benor ni..bola dan lubang..golf mau pun snooker perlukan batang untuk menujah bola agar masuk lubang..

    BalasPadam
  11. Kekadang lebih thrilled tengok bayang-bayang daripada objek sebenar.

    Jadi ramai boleh memaparkan kreativiti masing-masing. Kan?

    Apapun, bola kena jaga, lubang kena jaga.

    Kalau tidak, see you in court!

    BalasPadam
  12. maklum balas kes kambing hitam di hospital sg buloh edisi disember 2009..

    setelah beberapa kajian n temu bual serta menyaksikan bahan rakaman

    encik mazidul @abang mazidul.. encik sedarkah yang setiap perbuatan akan di ketahui juga kelaknye sama ada benar atau tidak.. siapa betul dan siapa salah.. tidakkah encik tahu bahawa setiap premis kerajaan telah dipasang cctv.. setiap perbuatan ada dirakam,, tapi atas dasar sesama umat,, rakaman tersebut tidak akan saya edarkan.. so faham2 je la ye.. ubah lah setiap kelakuan kita yang kurang menyenangkan orang lain,, setiap manusia ada kelebihan dan kelemahannya..

    BalasPadam
  13. Member, jika setakat lempar batu sembunyi tangan, tidak perlu berkongsi maklumat di sini. No profile means, you are hiding your identity. Be a gentleman please.

    BalasPadam
  14. Salam BRO MAZ...

    saya perempuan.. ya dan saya memang tidak berapa faham..

    Boleh tolong saya? fahamkan saya...

    BalasPadam
  15. huhu...saya tak faham pasal 'bola' dan 'lubang' ni... (+__+)

    BalasPadam
  16. Serius saya tak faham entry kali ni, walaupun saya dah banyak tahun baca blog n. ;-)

    selamat berkenalan

    BalasPadam
  17. Lily, percayalah, ada waktunya kita menulis bukan untuk difahami semua. Seperti saya catatkan di hujung tempelan sama.

    Ask around then you might comprehend :)

    BalasPadam
  18. aku lelaki tp tak paham jugak :P.
    kalau pikir2 snnoker ker? entah....

    BalasPadam
  19. trsilap langkah, bleh dicekup. mcm tu?

    BalasPadam
  20. Mat Joe dan Azween, bacalah tempelan lain. Syuh! Syuh!

    Kecil lagi lah, sebab itu kurang faham. Apapun, rasanya ada pembaca memang betul-betul faham.

    Kalau tempelan ini dihuraikan, payah.

    BalasPadam
  21. la..x kan x fhm..skarang ni..kat astro espn..tgh rancak world snooker championship..sengit pertandingan ni..bagi yg meminati snooker tu..kat brita awani ade keputusan trkini..ye kan bro..

    BalasPadam
  22. ini lah hebat pikirian manusia ALLAH bagi...dalm hal lubang mcm2 angel bleh bagi view........kui2..jgn otak kuning sdah....

    BalasPadam
  23. kapcai tersalah masuk lubang pun boleh gelung rimnya... ini kan pula dalam permainan kalau 'salah bola masuk lubang salah'... memang juling jadinya...!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.