Khamis, Mac 04, 2010

Sensitif Kamera

17 ulasan:

  1. salam alaik...ape motif gamba2 nie??...dera budak ke?

    BalasPadam
  2. depan pasar jual jeruk kt pulau pinang ramai lagi kaki tipu mcm ni, kbykanya warga kemboja. kerajaan tak ambil tindakan lg

    BalasPadam
  3. Nomore dan Izma, malam tadi sewaktu di Bukit Bintang, Kuala Lumpur, saya terserempak dengan pasangan anak dan ibu warga Rohingya ini.

    Apabila gambar mereka saya ambil, ibu itu selamba meletakkan anak di atas lantai jalan untuk dia berpaling dan mengelak wajahnya dirakam.

    Dia kemudian 'mengheret' anak kecil itu masuk ke KFC.

    BalasPadam
  4. Salam... tujuannya untuk meminta sedekah ke?

    * kasihan pada kanak2 yang dijadikan alat...

    BalasPadam
  5. aaa..abg mazidul,sbenanye, saye penah nampak sorg dengan anaknya betul2 kat situ.jalan bukit bintang.rasenye tu org yg same.nape xambil tindakan kategori mendera?

    BalasPadam
  6. Kesian budak tu jadi alat meraih simpati. Rakyat Malaysia ramai yg pemurah...

    BalasPadam
  7. senangnya org dewasa gunakan budak..budak bleh dibuat sepak2, tendang2, pastu bleh guna untuk cari rezeki utk dorg.

    BalasPadam
  8. ada tengok slumdog millionaire ? kalau buta, pandai menyanyi, tahap kesian lagi tinggi = "gaji" lebih lumayan

    BalasPadam
  9. Sampai hati wanita tu , kasihan kat kanak2 tu .

    BalasPadam
  10. Mungkinkah anaknya atau anak pungut; jika anak sendiri, bayi ini pasti akan menjadi mangsa penderaan, sepanjang hayatnya.

    Jika kita mahu menjadi negara maju, panorama begini sebaiknya janganlah ujud. Sebaiknya ada pihak yang segera bertindak agar jangan sampai mengemis dengan cara kanak-kanak menjadi bahan simpati.

    Biarlah kita maju dalam segala sudut; moral terutamanya. Jika kita menghulur simpati dengan situasi yang dipaparkan, maknanya kita akan menggalakkan golongan ini terus bertambah kuantitinya.

    BalasPadam
  11. Ya Allah, saya ada seorang sepupu, mungkin tua sikit dari budak ini... Melihatnya dari belakang, saya teringatkan dia... Mudahnya manusia sekarang... Tak ada ke rasa sayang, kasihan dalam diri tu.. Blum lihat wajahnya, tapak kaki saja cukup buat saya rasa sangat sedih~~

    BalasPadam
  12. Yallah.. carik hati tgk budak kecik tu.. nape la buta hati sgt "mak" nye tu..haishh.. :(

    BalasPadam
  13. Zaman la ni , semua boleh dijadikan alat untuk mendapat duit. Dimanakah sifat kemanusiaan dan keibuan. Adakah kemiskinan mendorong semua itu atau hanya mencari jalan mudah mendapatkannya?

    BalasPadam
  14. Ini betul2 mendatangkan marah...tapikan, ni mesti ada sindiket ni...mak tu takut kena sepak penampar ngan sindiket tu klu gambar dia kn amik...

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.