Khamis, Mac 11, 2010

Wajah Pemijak Kepala Syafia


Akhirnya, suspek membunuh Syafiah Humairah Sahari, 3 tahun, didakwa di Mahkamah Majistret Kuala Kubu Bharu.

Mohd Fazli Azri Jamil, 28 tahun, pemandu teksi, tidak diwakili peguam mengangguk faham sewaktu pertuduhan melakukan kesalahan (baca: membunuh mangsa) terhadap mangsa di padang bola sepak, Jalan Utama, Kawasan Rumah Murah, Batu 30 Ulu Yam, Batang Kali, Selangor, jam 6.30 petang, 25 Februari lalu.

Teman lelaki ibu Sayiah itu didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan, jika sabit kesalahan dia boleh dihukum gantung sampai mati, mandatori.

Dalam siasatan polis sebelum ini, suspek mengaku menendang dan memijak kepala Syafia sehingga mengakibatkan kecederaan parah dan kematian.

Sebelum ini pesalah menculik, membunuh dan membakar Canny Ong, Ahmad Najib Aris kelihatan tersenyum memakai kopiah setiap kali dibawa ke mahkamah untuk dibicarakan. Manakala majoriti gambar Fazli pula dirakam jurukamera, tunduk sambil memejamkan mata. Dia bagai menahan kesakitan teramat.

... atau suspek terlalu pemalu?

32 ulasan:

  1. Pemalu..?!

    Atau yang sebenarnya dia TAK ADA KEMALUAN?

    Semoga terbela nasib insan2 yang dianiayainya selama ini...

    BalasPadam
  2. bia kene gantung!
    demmmmmmmm!!

    i hate u la. arghh

    BalasPadam
  3. dah buat salah tau pulak malu. time buat tak fikir. tu lah. ada kepala otak letak kat lutut.

    orang macam ni layak rejam dengan batu je kat khalayak ramai. setimpal dengan apa yang dia buat.

    BalasPadam
  4. dia kurang tidur kot.. paham2 lew knape.. huhu!!

    BalasPadam
  5. Terlalu kecewa. atau terlalu kesal kerana 'ter'bunuh budak yang x berdosa. mungkin niat asal mahu mengajar. tapi otak x waras. maka terbabas.

    BalasPadam
  6. owh ini la muka dia.. eeiii geramnya... nk dera pn budak2.. minta2 nmmg dia kena hukuman gantung mandatori... camne lak dgn mak syafia.. takkan diam camtu je... dah terang lg bersuluh dia bersekedudukan

    BalasPadam
  7. salam mazidul, oh pandai rasa malu, itu rupanya b***** nya, diharap dia mendapat balasan yg setimpal dgn perbuatannya didunia lagi...bukan saja pembunuh tapi penzina ...

    BalasPadam
  8. Apabila Mahkamah mengesahkan si Dajjal itu bersalah, moh kita ramai2 pijak kepala dia pulak!

    BalasPadam
  9. ai malu pulak ye..masa duk belasah arwah xde pulak malu..huh..xperlu kesian pada manusia zalim ni..

    BalasPadam
  10. Semoga yang bersalah menerima balasannya dan menjadi iktibar pada yang lain

    BalasPadam
  11. semoga mendapat balasan yang setimpal dengan perbuatannya..

    BalasPadam
  12. Manakala majoriti gambar Fazli pula dirakam jurukamera, tunduk sambil memejamkan mata. Dia bagai menahan kesakitan teramat.
    v
    v
    v
    v
    Ada perasaan malu ke iblis mcm dia??? setahu saya dia mmg sakit...sakit jiwa.orang yang x waras jer boleh buat cm 2...elok nya dalam lokap tu pakat2 tibai dia ramai2...pijak kepala dia hagi hancuq........

    BalasPadam
  13. Salam. Kalau lah dibuat post mortem kepada pesalah mungkin di dalam kepalanya kosong, tidak berotak. Hatinya pun mungkin tiada. Kalau ada pun pasti busuk sebusuk nya. Semoga roh Syafiah dicucuri rahmat. Amin, al-fatihah..

    BalasPadam
  14. Malu??? poie mampus laei baik la budak jahanam tu lain kali bagi den pijak pulak kepalo dio.

    BalasPadam
  15. Salam... nasi dah menjadi bubur...

    BalasPadam
  16. Gantung senyap-senyap memang tak akan dapat jadi teladan. Moga ada org yang sudi curi gambar ketika digantung macam Allahyarham Saddam Hussein yang tersebar di internet. Sampai kini saya masih terbayang pemergian.

    Jika ada peguam yang memihak pendera ini rasanya peguam songsang. Satu Malaya pastinya membenci lelaki ini.

    Sedihnya kenapa tragedi begini terusan berlaku?

    BalasPadam
  17. Sorry la Bro Mazidul kalau komen saya ni agak kasaq sebab tersangatlah marah saya pada org spesis macam ni.

    Elok upah pembunuh upahan pi tembak ajer mangkuk sekoq nih.

    Ngabis boraih ajer simpan di dunia ni lama-lama.

    Kah kah kah!!!...

    BalasPadam
  18. Tak berperikemanusiaan langsung , manusia yg brhati syaitan ,dah tua tak pandai berfikir lagi ....kanak2 juga manusia .....

    hate u ....go to hell ...hell also don't want accept u

    BalasPadam
  19. MALU????

    Masa ko pijak kepala budak umur 3 tahun di khalayak ramai tak malu???

    Masa ko mengaku dah kahwin dengan emak shafia pada orang kampung, tinggal serumah semua, tak malu???

    Masa ko "ehem ehem" ngan bini orang tiap2 malam, tak malu???

    Skang nak malu pesal? Nak kena sepak??

    BalasPadam
  20. Bangsat..!!
    Orang ke binatang ni??
    Nyah die dari muka bumi ni..
    Ada kepala otak, tapi takde akal..
    Arrgghhh!!!!!!!

    BalasPadam
  21. time pijak budak tu takde plak rasa malu...baik pergi mati je mamat ni..

    Al-Fatihah buat arwah adik Syafia..

    BalasPadam
  22. masih faham ke dia dengan istilah MALU tu abg dul???

    masih ada ke perasaan MALU dalam diri dia tu abg dul???

    semoga Allah memberikan dia hidayah..amin

    BalasPadam
  23. Salam... saye rase... dia nmpak mcm menahan sakit tu sbb lama x dpt supply.kan ke dia ni penagih..

    BalasPadam
  24. sakit kena cubit ngan orang belakang kot.

    BalasPadam
  25. malu konon, boleh blah.. perangai mcm setan, kuang hajo punye org..

    BalasPadam
  26. mata pedih ke jahanam woi?

    pihak penjara diharap cepat sket order tali gantung...menyampah aku tgk muka setan gile babi ni...mak die pon patut kene sama...6 taun 'menyontot' ngn setan nih...x sedar diri die tu still bini org...halal haram belakang kira!

    BalasPadam
  27. Maaaf komen saya selalu ketinggalan sebb baru masuk link.

    Ini lah yang di namakan sifat kebinatangan. Dia membunuh tentu ada sebb nak tahu juga apa yang boleh mendorong dia membunuh dengan kejam dan apa yang dia rasa ketika membunuh ,puas ke..boleh ke En Mazidul cari jawapan .Sepatutnya kena buat kes study ni. Namun apa yang saya nak cuit sikit disini ialah sifat ibu tu sendiri...mana pulak instint keibuannya,apakah selama ini dia langsung tidak menghidu atau memikir apa2.Budak tu mati dalam tiada dosa jadi si ibu tu tak perlu lah menagis berhiba2tapi kasihan yang hidup menanggung dosa jika tak bertaubat.

    BalasPadam
  28. salam asalam En NAHA,

    memang En Mazidul study,(memang kerja En Mazidul adalah study) dah habis study dan telah diumumkan pada pertemuan Blogerr , kalau tak caya boleh rujuk Pn Sri Echah..

    BalasPadam
  29. Ada 3 jenis manusia bila buat jenayah atau maksiat :-

    1) Rasa malu - jenis ada rasa malu/sesal tersilap buat jenayah atau maksiat.

    2) Rasa tak tahu malu - jenis tak tahu malu/rasa puashati/bangga buat jenayah atau maksiat.

    3) Rasa terpinga2- Jenis blur, tak rasa bersalah sebab tak faham undang2 atau hadapi masalah 'psiko'.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.