Jumaat, Mac 05, 2010

Haram Jadah Pengkid!

Baik-baik berkasih dengan wanita berperwatakan lelaki, pengkid. Itu peringatan pernah saya catatkan berulang kali di blog ini.

Bukan tujuan saya membenci kelompok itu, cuma sekadar berkongsikan peringatan bersama gadis mahupun isteri orang. Kes jenayah membabitkan pengkid tidak seharusnya dipandang remeh. Mereka perasan kononnya mereka lelaki lalu sebilangan bertindak seperti lelaki (baca: muak).

Memang teman wanita pengkid selalunya ayu sehingga terbeliak mata lelaki melihat, cemburu. Pengkid bijak 'mengayat', pandai menukilkan puisi cinta dan didakwa amat 'caring' (baca: jika dilayan). Mereka juga dikatakan sanggup berhabisan wang ringgit membelanja kekasih hati, perempuan. 

Ops! Itu semua sanggup mereka hidangkan malah andai bulan dan matahari (baca: perumpamaan sahaja) mampu digapai dek tangan, pasti keduanya diserahkan kepada pasangan.  Apa imbuhan pengkid, 'something in return'?

Hu! Hu! Mungkin 'mengecat', 'dicat' dan segala perbuatan melenguhkan lidah dan jari. Mungkin, barangkali, saya bukan pengkid, sukar memahami jiwa dan tindakan mereka.

Baca tajuk muka hadapan Harian Metro, HM di bawah. Menarik? Adakah kenyataan itu benar? Biarlah pembaca membuat perhitungan sendiri. Lagipun HM mempunyai ratusan ribu naskah untuk dijual, tajuk harus memikat pembeli, blog saya free, tiada caj dikenakan kepada pembaca.



Di Taman Kristal, Alor Star, Kedah, bermotifkan cemburu (baca: seperti dilaporkan), jurujual kedai alat tulis, Suhana Mohd Shariff, 26 tahun dilaporkan mati ditikam pengkid, ‘Oren’, 33 tahun menggunakan pisau pemotong sayur. Perut dan dada mangsa ditusuk 7 kali, Suhana meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah.

Pengkid itu kemudian dikatakan menikam dadanya sendiri dan mengelar pergelangan tangan kirinya (baca: percubaan membunuh diri), namun dapat diselamatkan (baca: kini dalam keadaan kritikal).

Antara fakta menarik kes, nombor pendaftaran kereta mangsa, '8477', umur mangsa, 26 manakala umur suspek, 33 tahun. Ya! Betul! Mereka lahir pada tahun 1984 dan 1977. Hebat percaturan angka terbabit, mendalam maksudnya, kan?

Apapun, saya enggan membuat spekulasi berhubung kes ini kerana sedang disiasat polis.

Cuma sekali lagi saya peringatkan khusus kepada insan bernama perempuan, jika dikecewakan dek lelaki, cari lelaki lain. Patah tumbuh, hilang berganti. Bukan semua lelaki jahat, masih ramai boleh dijadikan pasangan hidup.

Berpasangan dengan pengkid bukan jalan penyelesaian, itu jalan keluar buat sementara waktu barangkali untuk membelai jiwa rapuh, sewaktu ‘rebound’. Perlakuan buruk dan kejam mereka akan terbukti apabila berlaku perselisihan faham, when something goes wrong on the way to heaven (baca: kononnya).

Kalau saya katakan, haram jadah pengkid! Mesti ramai pengkid menyinga, marah. Cubalah sedaya upaya mengikut fitrah kelahiran sebagai perempuan, tidak perlu menjadi bak lelaki.

Redakan amarah, perempuan bukan pasanganmu.

Mereka cuba membunuh diri boleh didakwa mengikut Seksyen 309 Kanun Keseksaan, jika sabit kesalahan, dipenjara setahun atau didenda atau keduanya.

22 ulasan:

  1. dulu masa sekolah,ada jugak kwn2 pengkid..diorg punye jeles.lagi teruk dr lelaki..tp xsemua lar kn...

    cemburu tu buta..

    BalasPadam
  2. Bagi saya Pengkid ini pertimbangannya sifar kalau perempuan mungkin 1:9. nafsunya sahaja yang lebih... maka itu amat bahaya!...

    Saya pernah terserempak pengkid ini di kota kita. Mereka sungguh berlagak ranggi & rasanya mereka ini dalam diam-diam pasti ada sikap pisau cukur.

    Mana ada pengkid mahukan wanita hodoh & tak berduit!.

    BalasPadam
  3. ada kawan combi cerita pengkid ni selalunye dorang mmg berduit dan ada kereta tak kira samada yg sederhana atau mewah.

    so cara dorang memikat dgn memberi hadiah yg mahal dan membawa mkn kat tempat yg mahal jugak.

    dorang ni sgt caring sbb tahu apa yg wanita mahukan.kdg2 wanita yg dorang pikat ni tatau pun yg pengkid ni suka lebih dari seorg kawan.

    mereka akan tersedar bila ada org lain yg prasan tentang hubungan 'kawan'yg tak normal.mmg susah nak 'lari'sbb dah termakan budi.

    ramai dikalangan mereka (pengkid) akan frust giler bila pasangan mahu berpisah sbb sudah ada teman lelaki dan mahu berkahwin.

    BalasPadam
  4. "malah andai bulan dan matahari mampu digapai dek tangan.." ayat power wo!!!ha ha ha

    ni sah sah lebah bersarang dalam mulut dek manisnya!

    Apapun bro, gagak kalau dimandikan 7 kali seharipun, takkan putih bulunya.

    Kepada yang tidak mahu mengerti,nasihat dari bro mazidul ini barangkali ibarat mencurah air di daun keladi.

    Cuma, esok pasti ada lagi ceritera yang sama kepada mereka yang tidak mahu mengakui resmi dan fitrahnya seorang manusia. Dan semoga mangsanya bukan dirimu.

    kamal fnd

    BalasPadam
  5. bukan pengkid je bang,
    pondan, bapok, gay, lesbian, sume perangai amat menjijikkan..
    sangat menyampah saya tgk..
    adoy...
    apelah nak jadi...
    huh.........

    BalasPadam
  6. hahahahah tertarik dengan mengecat dan dicat hahahah

    apa apa pun aku pun heran.. apa nak jadi dengan anak bangsa seagam kita....

    BalasPadam
  7. Allah dh jadikan semua makhluknya berpasang-pasangan, jd kenapa perlu cr yang sejenis? Berpasangan maksudnya mesti berlainan jenis, sepertimana cas positif berpasangan dengan cas negatif

    BalasPadam
  8. Sia-sia akal diberi
    Mati & hampir mati bertuankan nafsu-nafsi
    Bersihkan jiwa, tuluskan hati
    Ikutkan rasa, kelak binasa; ikutkan hati mati.

    BalasPadam
  9. Assalam...

    maaf nak tanya macamana nak kenal tomboy atau pengkid ?..

    risau tengok kawan anak kita...lagak tomboy..

    kesian lawa budaknya...dolu-dolu mak ayah nak anak lelaki dapat perempuan..dipakainya jadi lelaki...

    sekarang dah besar susah nak ubah..dah biasa begitu..

    tq.

    BalasPadam
  10. Yang pelik tu, budak pengkid ni selalunya lawa-lawa. Kulit putih bersih, wajah cun takda jerawat (kita ni jenoh laaa nak jaga)...

    Body lawa (kita ni jenoh laaa dok kawai makan)..

    tapi silapnya depa nak jadi macam lelaki plakkk....

    huhhh! RUGI...

    BalasPadam
  11. kawan2 sedara mara yang sokong bawa rebah..

    logiknya adakah mereka tiada insan sejiwa di sisi?? yang boleh membimbing arah,hijrah lokasi dan kerja ?? selagi jumpa kawan2 lama..tabiat akan berterusan
    bukannya kaki menambah kuah supaya jangan lari dari HIJRAH..

    BalasPadam
  12. alahai bukan pengkid aje berperangai cam tu ler...si bapok pun gitu juga bila cemburu ...

    moral of story :jangan sesekali bercintan mintan dgn rakan sejenis.. Islam dah tetapkan naluri manusia..lelaki utk permepuan..perempuan utk lelaki... yang kita pandai2 nak alihkan naluri tu kenapa??

    BalasPadam
  13. pengkid persis lelaki tapi sayang tak ada 'alat' mcm lelaki...

    BalasPadam
  14. leh x abg kasi pendapat panas skit ttg laki gay...n pondan
    sbb ramai sgt dh kwn2 sy jd gtu
    n ape sepatotnye sy wat....kasi pandangan skit

    BalasPadam
  15. cube abg kasi pendapat panas ttg gay n pondan
    sbb kwn2 sy dh ramai sgt terlibat

    ape leh sy wat
    abg kasi pendapat panas2 skit

    BalasPadam
  16. Golongan yang dilaknat!!! Perempuan perlu lebih bijak memilih. Apakah kerana cinta, dosa sanggup diredahi bersama? Ah, biasalah bila menyatakan tentang cinta. Duniawi semata.

    BalasPadam
  17. A very sharp and good point. Pengkid ni mereka sbnrnya mengalami konflik dalam diri begitu juga dgn wanita yg jatuh hati kepada pengkid

    BalasPadam
  18. A very sharp and good point. Pengkid ni mereka sbnrnya mengalami konflik dalam diri begitu juga dgn wanita yg jatuh hati kepada pengkid

    BalasPadam
  19. Pedulik apa saya klu dorang marah pon....HARAM JADAH PENGKID!!!! HARAM JADAH PENGKID!!!! HARAM JADAH PENGKID!!!! HARAM JADAH PENGKID!!!! HARAM JADAH PENGKID!!!! Nabi x ngaku umat la wehhhh......

    BalasPadam
  20. bagi sy better jgn mulakan kwn dgn diorg..org2 mcm diorg ni awl je ayat guna duit n sebagainya.. Tp pastu duit kita dicukurnya...nk lari da ssh sbb pnah thutang budi n mulut diorg klu m'ungkit mmg mkn atila jwbnya...xde msa dpn klu dgn mereka...terikat...nk kawen pown ssh..cemburu buta...

    BalasPadam
  21. saya kenal dgn arwah..kwn ms sekolah dlu..seorang yg berperwatakan peramah..ceria..periang..disenangi semua kwn2..tp apa yg berlaku lbih 3thn dahulu sdikit memeranjatkan saya dan kwn2.. apa kuasa kita untuk menghukum seseorang..Hanya Allah yg tahu kebenarannya.. kita yg hidup ni doa lah yg terbaik..moga arwah ditempatkan di kalangan org mukmin..

    BalasPadam
  22. Salah satu artikel yang berbau kebencian dan menghasut, bagi saya tak semua mereka macam tu. Lebih baik bro gunakan pendekatan ilmiah dan islamik kerana hanya kelembutan dapat melembutkan kekerasan. Jika dimaki dan guna ayat2 berbau kebencian khuatir akan menambahkan ncian dan kebencian dan ketaksuban terhadap dunia pengkid.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.