Jumaat, Disember 24, 2010

Cium Bontot

Kereta ini ..


Cium bontot kereta ini ...


Jika mengikut Akta Pengangkutan Jalan 1987, pemandu kereta mencium bontot, bersalah.

Apatah lagi kalau main bontot!

Lagi bersalah.

7 ulasan:

  1. Wahhh..takutnya...aritu pun kiz hampir eksiden tapi tak tau sape yang salah koz ia melibatkan 3 kete.Yang depan skali tukar lane tak bagi signal langgar motor kat sebelah dia.Kete kancil belakang kete 1st tu terlanggar kete 1st and here come kiz jugak terlibat sbgai peserta terakhir 'pertandingan brek mengejut'..patah jugak r no plat.So,kalu cam kes kiz agak2 sape yang salah erk?

    BalasPadam
  2. waktu hujan je, banyak eksiden berlaku
    kenapa ye dengan pemandu kita ni

    BalasPadam
  3. Bro Dol, begitulah, kebanyakkan pemandu di KL cuma memandu, tetapi tidak bersedia dalam menghadapi kemalangan dan tidak bersedia untuk berhenti, antara faktor kemalangan yang boleh di elakkan. Kalau mengekori kereta tidak terlalu rapat dan tidak terlalu laju, mungkin perkara sebegini boleh dielakkan. Pemandu yang melanggar akan dikenakan saman dan bertanggung jawab untuk sebarang kerosakkan pada kenderaan yang dilanggar.

    BalasPadam
  4. Kalau masa hujan jangan lah bawak laju2 - jalan licin - brek kurang berfungsi, jangan ikut rapat sangat kenderaan didepan nanti tidak sempat brek jika kecemasan, jangan suka sangat berangan atau bersembang atau mata liar memandang awek atau sesiapa yang dikiri kanan - mata tumpukan keadaan didepan sepanjang masa. Sesekali mesti pandang cermin belakang terutama bila nak memotong atau membelok masuk atau menukar lorong. Smart driving.

    BalasPadam
  5. eee ngeri teringat keta kena cium dari blkg, dah keta saya pun cium keta depan. nasib tepi je..pecah gak bumper dan lampu depan..
    eiii tak sanggup eksiden ni..emosi!

    BalasPadam
  6. Tapi, ada budak nama Belalang guna bontot kuali utk buat kopi!

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.