Khamis, Disember 23, 2010

Lelaki Gay Melayu Mengiklankan Diri Di Laman Web (Usah Terperanjat Andai Anda Mengenali Sebilangan Mereka) - Updated

Warga Malaysia berbangsa Melayu dan beragama Islam, Azwan Ismail, 33 tahun  dikecam  hebat pelbagai pihak berikutan mengaku gay dan rakaman videonya disiarkan di You Tube pada 15 Disember lalu.

Jurutera terbabit kini dilaporkan gusar berikutan ugutan bunuh dicoretkan pembaca di ruang komen You Tube.

Kesilapan Azman, dia membuat pengakuan terbuka dan sekaligus kenyataannya bercanggah dengan norma budaya Melayu dan ajaran agama dianutinya.

Walhal di laman web www.manjam.eu lebih ramai lagi lelaki gay Melayu mengiklankan diri  bertujuan  mencari pasangan sejenis, majoriti bertujuan mengadakan hubungan seks songsang.

Cuma mereka tidak membuat pengakuan terbuka secara verbal di You Tube berbanding tindakan Azman.

Tiada gambar lelaki berbogel di laman web terbabit tetapi usah terperanjat andai  anda mengenali sebilangan daripada lelaki Melayu turut mencatatkan sexual preferences mereka di laman sama.

Klik 'people' kemudian 'who's on line', di tepi kiri atas laman web sama.

By chance, jika tidak menjadi member, bakal terpampang wajah lelaki Melayu di skrin komputer anda selain gambar lelaki gay dari negara lain di Asia.

Seorang daripada mereka mendakwa bernama 'Wan', pelajar berusia 23 tahun mengaku gemar berpakaian perempuan. Gambarnya dipaparkan berstatus XXX.

Tinjau juga Emylia84! dari Shah Alam, Selangor.

Berikut catatannya ...

"Saya tak cantik, badan saya berisi, breast saye pun kecil,tapi saye pandai isap,dan hati saya pun baik. Saye ada twins, twins saye pun mtf. Twins saye pun ada profile dlm manjam, name profile dia princessikamila. Harap ada org sudi kwn ngan kami. Kami ni mencari lelaki bkan sbb duit, tetapi utk memdapat kasih syg n keseronokkan"

.... dan Ery Boy

... tidak ketinggalan Marina Azman!

Pendedahan ini pada hemat saya antaranya amat berguna khususnya kepada gadis sedang mencari pasangan hidup untuk dijadikan database perbandingan. Check it out beb! Mana lah tahu jika teman lelaki anda juga tergolong dalam kelompok sama.

Jauhkan dek malaikat 44!

Nota

Terima kasih kepada pemberi maklumat a.k.a Budak Terencat Akal tetapi pakar dalam bidang teknologi maklumat.

22 ulasan:

  1. Saya memang tidak langsung kagum kepada lelaki yang begitu berani mengisytiharkan mereka gay.

    Ironinya, sebahagian mereka begitu sukses kehidupan (jurutera adalah profesion hebat) dan menjalani kehidupan tidak berbeza dari kita sama sekali malah tetap melayan kawan2 wanita seperti selayaknya, kalupun tidak untuk bercinta atau untuk sex...

    Ramai kita terpedaya bila melihat secara kasar, tapi kemudian mengetahui hatikat..

    Apakah sebenarnya kepuasan bagi golongan gay?

    Mengugut bunuh, walaupun kepada golongan gay tetap suatu kesalahah, pada pendapat saya.

    BalasPadam
  2. Sayang... Sayang sungguh...

    Namun, masih ada masa ruang dan peluang utk berubah.

    Carilah pendekatan yg terbaik.

    BalasPadam
  3. yup...
    dalam manjam tu memang ada seorang yang sangat dikenali~

    sedih.
    tapi tak mampu buat apa2~
    doa mungkin.
    itu je termmapu

    BalasPadam
  4. ya allah sadis sungguh mereka bangga perkara yang tidak patut di banggakan..

    BalasPadam
  5. Apalah nak jadi ngan bebudak sekarang? Kemudahan internet disalahgunakan... mohon pihak berwajib pantau dan ambil tindakan... mencegah lebih baik dari mengubat... Pleaseeeee!

    BalasPadam
  6. salam.. minta dijauhkan la ahli keluarga kita tergolongan dlm golongan mcm ni.. nauzubillahiminzalik..

    BalasPadam
  7. kebetulan, saya baru post satu write-up psl video Azwan Ismail tadi: http://dotsnodds.blogspot.com/

    BalasPadam
  8. Salam...

    mempamerkan identiti yang terlibat adalah cara yang berkesan untuk merawat gejala sosial....Kesan sampingan saudara mara insan yang terlibat terpaksa menanggung aib...
    Apakah cara yang paling berkesan untuk mencegah dan menggelakkan dari gejala sosial ini terus menular?
    jangan menunding jari untuk mencari pihak yang boleh di persalahkan..renungi lah tanggunjawab yang perlu di pikul untuk menangani permasalahan ini......

    BalasPadam
  9. kesian sangat dngan mereka, mencari keseronokkan dengan cara yang salah disisi undang-undang dan hukum agama, semoga Allah memberi mereka petunjuk dan hidayah dan kembali ke jalan yang benar

    BalasPadam
  10. Saya juga tertanya-tanya, apakah usaha dilakukan Marauhirang mencegah kegiatan gay?

    Anything that you have done so far? Atau sekadar bijak melontarkan komen tidak membina di tampalan ini?

    Answer me please.

    BalasPadam
  11. moga kita semua dilindungi dari bala sepertimana yang diturunkan kepada kaum nabi Luth a.s.

    moga juga kepada mereka yang taksub akan keseronokan dunia dapat di berikan hidayah oleh NYA.

    BalasPadam
  12. nama dia azwan ismail en.mazidul.
    saya normal.saya okay!

    BalasPadam
  13. moga peristiwa kaum luth tidak berulang di Malaysia

    BalasPadam
  14. salam abg mazidul..
    emmm..xtau la kata..pucuk pangkal hati..Allah bagi akal utk berfikir..mata melihat..telinga mendengar..dan hati menafsirkan betul atau salah..ehhehe..

    BalasPadam
  15. lambat lagi la acu nie nak kawin nampak nye kalau dah ramai lelaki kat Malaysia nie gay...heheheee

    BalasPadam
  16. Salam

    maafkan andai komen yang telah dilontar mengocak emosi ketenangan jiwa saudara...
    adakah permohanan untuk merenungi tanggunjawab yang perlu di pikul untuk menangani permasalahan ini bukan satu komen yang membina...jika begitu sikap kita..maka nyatalah kita adalah insan yang malas berfikir dan suka meletakkan tanggunjawab pada orang lain..
    Saudara Mazidul..
    Tahniah atas apa yang anda lakukan. Anda punya senjata ampuh iaitu pengaruh dan publisti yang boleh digunakan untuk menangani permasalahan ini. Cuma berhati-hati menggunakan senjata yang ada kerana takut ianya memakan diri. Namun apalah nilainya nasihat saya di sisi seorang insan seperti saudara yang memiliki nama dan bijak dalam membuat setiap pertimbangan.
    Apa yang saya lakukan...
    Bukan alasan yang diberikan dengan mengatakan diri ini hanyalah seorang insan yang tidak mempunyai pergaruh dan kuasa untuk melakukan sebarang tidakan bagi mengatasi gejala tidak sihat ini. memang seringkali melontarkan idea tetapi seringkali di patahkan hujah oleh orang yang berkuasa dan berpengaruh dengan ucapan "apa yang boleh kamu buat?"
    Apa yang boleh saya lakukan ketika ini hanyalah memimpin diri sendiri agar tidak terlibat dalam gejala ini. maklumlah saya bukan insan yang mempunyai iman sekukuh Bilal Bin Rabah.. Seringkali diri ini tewas dan bangun kembali....

    Salam Hormat

    BalasPadam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  18. saya tengok profil marina azman..
    dan perasan ini - faith: Christianity..
    maksudnya..??

    BalasPadam
  19. errr...lelaki2 gay di luar sana apalah yang syaitan tu dah hembuskan pada nafsu korang semua...

    BalasPadam
  20. saye ade ramai kwan yg berstatus GAY. kebayakkan mereka jadi begitu kerana akibat di poermainkan oleh wanita yg sering memainkan perasan kasih syg seorg wanita.ade juga yg megatekn agak mustahil untuk untuk m,egahwini wanita kerane faktok kewangan. kerane ade sebilanggan keluyarga yg meninta wang hantaran terlalu tinggi sedangkan nilai kasih syg tidak boleh dibandingkn dgnb wang.
    saye rase pihak kerajan kene buat satu garis bagi skala wang hatarang yg mampu untuk meraka.megikot peredakan zaman. dgn ini juga dapat megalak kan golongan lelaki cepat kahwin...

    BalasPadam
  21. manusia akan berubah sebelom umornya meningkat kpd 35 tahun....selepas 35 tahun...jika mereka masih kepada yg tersebut...susahlah untuk die untuk berubah pada tahap itu....mereka tidak pinta untuk dilahirkan sedemikian rupa...tetapi telah dikurniakan....tetapi org yg sedemikian rupa la banyak memberi sumbangan kepada negara....kenape perlu untuk menyisihkan mereka...sedangkan meraka melayan lelaki atau wanita sama sahaja..... semua comment dan ulasan yang baru sy baca semua xmemberangsangkan...kerana tidak semua inginkan kehidupan beliau...walhal ramai lagi manua inginkan hidup yang perfect but... tak dapat...so fikirlah la dengan sendirinya.....sebelom membuat sesuatu keputusan...fikirlah dahulu...sebelum memberi ulasan fikirlah...kerana ada antara yang memberi ulasan hipokrit dengan ulasan tersebut.....ada yang menafikan....so fikirlah sendiri

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.