Isnin, Januari 31, 2011

Lari! Lari! Lari! (Eksklusif)

Lihat kawasan paya berlumpur hijau.


Lihat pula 2 'hero' selamba berjalan di tengah kawasan paya, hanya tuhan mengetahui 'penghuni' nya.


Mereka antara penguatkuasa Jabatan Imigresen Pulau Pinang terbabit menyerbu kawasan pembinaan di Seberang Prai Tengah bermula jam 3.15 petang tadi. Dalam adengan kejar mengejar, 47 pendatang tanpa izin, majoriti berasal dari Indonesia dan Bangladesh diberkas.


Begini keadaan kaki mereka selepas diberkas. 


Bagaimana pun, lelaki berusia 30 tahun berasal dari Myanmar ini tekad melarikan diri, biar pun dia telah dikepung penguatkuasa. 

 
Jom kita lihat wajah lelaki warga asing degil itu.


Mereka diberkas akan didakwa mengikut Akta Imigresen 1959/63.


Visual lebih terperinci akan disiarkan di 999, Khamis minggu hadapan.

12 ulasan:

  1. perghh..di merata2 tempat diorang ni boleh bersembunyi

    BalasPadam
  2. bahaya jugak lari dalam payah. takut besi tajam tercucuk dekat kaki lagi susah.

    BalasPadam
  3. senyum riang lagi mat bangla tu... mengapalah suka cari susah?

    BalasPadam
  4. errkkk.... kenapa kadang2 sian plak kat dorg... huhuhuhu

    BalasPadam
  5. saya terharu tgk ibu n anak yang kena tangkap tu..walaupun hidup susah tapi anak itu kaya kasih sayang...ibu dia sanggup merantau cari rejeki..sy dapat merasakan dari pelukan ibu itu sendiri

    p.s--sedih tgk kanak2 sekarang..kena dera mental n fizikal..kaya harta n wang...tapi miskin kasih sayang n perhatian

    BalasPadam
  6. Selama mana ;agi kita harus mengejar mereka ni yaa...?tak takut pun dier...sengiiihh jer...

    p/s: mari kita sama mendoakan keselamatan pelajar kita di Mesir, di blog saya ada msg dr peljar di sana. Juga ank kpda seorg blogger, yg mohon kita sma sma mendoakan anaknya dan semua yg ada di sana.

    BalasPadam
  7. mereka nih makin ditangkap makin ramai nape yekkk..pelik juga memikirnya

    Terkini dari AUC dot com: Bestnya WordPress

    BalasPadam
  8. Jika dihitung akan perasaan belas dan simpati, ramailah lagi yang mengambil kesempatan nanti..

    Bila berdepan dgn peraturan dan undang-undang, ketegasan dan kekerasan hati terpaksa digunakan. Supaya tidak disalahertikan..

    BalasPadam
  9. Bila tengok kebanjiran warga asing di tanah air kita... tertimbul satu persoalan... mengapa mereka begitu mudah sekali boleh memasuki negara ini? apakah sistem pengawasan negara kita begitu lemah?

    itu mereka yang tertangkap... mereka yang menyembunyi masih ramai saya kira... tambahan pula PR telah disingkatkan dari 10 ke 5 tahun... begitu mudah dapat kerakyatan negara ini... sdangakan mykad pun boleh dibeli... speechless...

    BalasPadam
  10. Seberang Perai Tengah, ya? Tak la jauh sangat nak angkut depa tu... Jalan kaki ramai-ramai pun ok gak, nak pi Depo PTI kat Juru tu.

    Depa tu dok senyum, bukan apa... duk terbayang, makan free, tak payah keja dah esok pagi... duduk saja, menunggu masa untuk dihantar pulang.Free pulak tu. Duit dah melambak dalam Bank.

    Tunggu 2-3 bulan lagi, silap2 Mazidul boleh snap gambar orang yang sama kat Puchong pulak... hehe...

    BalasPadam
  11. Kesian pun ada kat dia org. Dtg sini bekerja banting tulang 4 kerat utk sara keluarga. Kdg2 dia org kena tipu dek ejen pekerja asing. Bukan murah nak ke sini. Alih2 kena tgkp. Yg tlepas ejen & majikan.

    BalasPadam
  12. Sudah teruk nampaknya senario pendatang2 haram dinegara kita ni, macam tak terkawal langsung isu kebanjiran dan jenayah2 mereka walaupun ada undang2 dan anggota2 penguatkuasaan...
    Semakin hari semakin ramai yang merempat datang kesini - negara ini seperti lubuk emas bagi mereka. Lama2 keadaan ini akan berterusan sehingga bertahun- tahun akan datang jika tiada langkah2 yang tegas - menghalang penghijrahan dengan lebih keras.
    Jangan bila sudah banyak kejadian2 jenayah yang lebih ganas serta berleluasa dan masalah2 sosial melibatkan warga negara kita, baru hendak bertindak - sudah terlambat.

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.