Sabtu, Januari 01, 2011

Mamak! Oh! Mamak!


Kedai mamak beroperasi 24 jam.

Kedai Melayu pun ada juga beroperasi tempoh sama tetapi bilangannya boleh dikira dengan jari.

Melayu ramai kaya atau malas berniaga?

(Tutorial mobile blogging by Sabil)

Sent from my Nokia phone

5 ulasan:

  1. hari cuti pun tutup..kedai kaun lain boleh je bukak time cuti...

    BalasPadam
  2. faktor tenaga kerja mereka menjadi advantage yg memberikan kelebihan bagi restoran mamak.. sbb tu byk restoran melayu terpaksa ambil pekerja indonesia dan lain-lain..

    pekerja restoran berbangsa melayu sukar dikawal dan tidak berdisiplin.. tapi bukan semuanya.. masih ada yg berkualiti tetapi bilangan yg sangat kecil..

    ini pengalaman saya sendiri..

    BalasPadam
  3. kedai mamak semua bangsa leh masuk.....kedai melayu org melayu jer....
    kedai mamak jual roti canai yg paling murah...kedai melayu tak jual roti canai.so dgn hanya 4 ringgit jer leh makan kat kedai mamak.
    kedai mamak lepak lama2 pun tak kisah...kedai melayu...mula ler malu lepak lama2..
    kedai mamak leh bukak lama 24 jam pasai depa tak kisah pun dengan jiran2...kedai melayu tak leh bukak 24 jam...jiran tetangga kena gak tegur sapa.(semangat kejiranan)
    kedai mamak ..majoriti pekerja asing....depa dtg sini pasasl nak kan duit....baju tak tukar sebulan pun tak der sapa nak tegur.
    kedai melayu..kebanyakan ada keluarga yg perlu beri perhatian...nak ada cuti bershopin sebab tak dak tukar pakaian...
    banyak sbb kenapa kedai melayu tak leh buat mcm kedai mamak...sbb kita ada batas2nyer selagi beragama islam berbangsa melayu.

    BalasPadam
  4. baca entri saya... "jom boikot mamak"

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.