Isnin, Januari 24, 2011

Biarkan Punggungnya Berbirat Ke Akhir Hayat!


Gambar di atas dimuat naik daripada akhbar Harian Metro.

Mahkamah Majestrit Kota Bharu, Kelantan menjatuhkan hukuman 12 tahun penjara dan 2 sebatan kerana dia disabitkan kesalahan merogol anak muridnya berusia 12 tahun pada 2006.

Biarkan punggung berbirat sehingga ke akhir hayat.

Dia, GURU berpengalaman mendidik selama 20 tahun dan bapa 8 anak.

17 ulasan:

  1. Masa tengok berita ni malam tadi di TV3, my husband said, “Padan muka!”

    hahahaha..
    tak pasal-pasal hilang kerja, mungkin hilang keluarga, hilang kawan, hilang maruah dan kepercayaan...!

    BalasPadam
  2. Wajar. Terima kasih kepada yang menjatuh hukum dunia. Kesucian profesion guru juga telah lelaki ini nodai. Tetapi dia sudah dapat apa yang dia patut dapat, sekurang-kurangnya di dunia ini.

    BalasPadam
  3. Satu pengajaran bukan sekadar utk beliau tapi org lain juga. Bertapa buat keje tidak bermoral pasti mendapat balasan.. itu dekat dunia disana nanti tak tau lagi.
    New Entry "AIT ITU RAHMAT"

    BalasPadam
  4. itulah, bile ilmu sebagai seorang guru tidak digunakan sebaiknye, malah disahgunakan.

    maka, inilah jadinye.

    BalasPadam
  5. Jika negara ni mengamalkan hukum had

    - pesalah(pernah berkahwin) ini akan direjam sampai mati. Org ramai akan gerun berzina.

    Tunjuklah live hukuman sebat ni. Ramai akan gerun nak buat

    BalasPadam
  6. Sepatutnya (miatul jaldah) seratus rotan.....

    BalasPadam
  7. Sepatutnya (miatul jaldah) seratus rotan.....

    BalasPadam
  8. muka ganassss...
    habislah kena sebat..

    BalasPadam
  9. Macam mana nak basuh lumpur kat muka? Cikgu pula tu. Ramai orang kenal. Sepatutnya mereka ni golongan dihormati. Kenapa menconteng arang kepada profesion perguruan begini? Sedih... sedih! memang padan muka dia kena sebat. Napa dapat 2 saja?

    BalasPadam
  10. 2 sebatan saja? Mana cukup!! Patutnya 12 sebatan jugak bagi setiap umur anak murid yang dirogolnya itu!!

    Geram betul!

    BalasPadam
  11. hanya pegawai penjara yang melihat beliau kesakitan... orang lain tak akan nampak.. tak mendidik masyarakat hukuman ni.

    BalasPadam
  12. Orang Kelantan juga lagi tu?
    Power gila tu...
    Ingat tak kisah kes merogol gadis bertudung dalam bas ekspress dulu tu?

    BalasPadam
  13. betul sebaiknya dipertontonkan pada org ramai. biar gerun sikit. ni baru hukuman dunia. harap dia bertaubat nasuha ya.

    BalasPadam
  14. pttnyer 30 sebatan..biar berbirat smpi ke tua..smpi ke ujung akan menyesal sbb susah nak duduk..baru tau camner siksa budak tuh kene..trauma sepanjang hayat wooo

    BalasPadam
  15. padan muka. jadi guru untuk mendidik bukan merogol. guru tak amanah. kesian dgn budak yg di rogol nya. trauma sepanjang hidup .

    BalasPadam

Anda bertanggungjawab terhadap komen dicatatkan di entri ini. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu.